Chceme profesionální a vstřícný úřad
Ústecký magistrát patří mezi nejhorší úřady v republice – jak pro ústecké obyvatele, tak pro jeho zaměstnance. Pochybení úředníků vedla k pokácení alejí, usmrcení chráněných živočichů, zdržování staveb a vysokým odškodným, za což opakovaně magistrát získal mimo jiné anticenu Zavřeno. Přesto se na úřadě nic nezměnilo: škody nejsou vymáhány, závažná pochybení jsou tolerována a kritika se umlčuje. Nespokojenost zaměstnanců magistrátu vede k výpovědím, jejichž důsledkem je destabilizace úřadu a ztráta kontinuity agend a projektů. Chceme profesionální úřad, který bude odpovědným partnerem politikům i občanům.
Do kdy to stihneme? Do konce roku 2020
Za téma zodpovídá:
Lukáš Blažej
Jak toho dosáhneme?
- Budeme důsledně sledovat dodržování povinností tajemníka a vedoucích odborů. V případě jejich porušení přistoupíme v souladu se zákonem k jejich odvolání. Jejich nástupci budou vybráni ve výběrovém řízení, hodnotící komise bude složena z nezávislých odborníků a její doporučení bude Radou města respektováno.
- Změníme organizační strukturu magistrátu tak, aby odpovídala potřebám města. Posílíme odbory, které svoji práci nestíhají.
- Zajistíme, aby byl úřad složen z odborníků. Úředníci musí být odměňováni na základě své práce, nikoliv obliby u nadřízených či politiků. Odměny musí odpovídat soukromé sféře a opakovaná či závažná pochybení musí vést k výpovědi.
- Budeme spolupracovat s vysokými a středními školami, abychom již při studiu našli mladé talenty. Práce na úřadě musí být atraktivní, proto v rámci možností zavedeme flexibilní pracovní dobu a možnost částečné práce z domova. Na úřadě zřídíme mateřskou školku, případně dětskou skupinu pro děti zaměstnanců.
- Budeme vymáhat škodu, která městu vznikne úmyslně či hrubou nedbalostí úředníků, politiků či třetích osob.
- Zveřejníme všechny informace, u kterých není dán zákonný důvod k jejich utajení, a to v otevřených a strojově čitelných formátech. Veřejnost musí mít přístup ke všem smlouvám a fakturám města, ale také například k plnému znění účetních závěrek příspěvkových organizací.
- Na úřadu rozšíříme systém objednávání online a upravíme ho tak, aby objednaní skutečně nemuseli čekat. Zpracujeme přehled denní vytíženosti tak, aby bylo možno vybrat nejméně využívaný čas.
- Veřejná správa je službou veřejnosti. Prostředí úřadu by mělo být co nejpříjemnější a zaměstnanci úřadu nápomocní. Budeme proto shromažďovat a vyhodnocovat zpětnou vazbu od občanů a na jejím základě činnost a prostředí úřadu dále zlepšovat.